کدخبر : 4695 تاریخ انتشار :
A

گلکسی A15؛ سلطان بازار موبایل را بشناسید

گلکسی A15؛ سلطان بازار موبایل را بشناسید

گلکسی A15 با تخریب تاج و تخت A14 به‌‌فروش‌ترین گوشی این روز‌های بازار تبدیل شده و حکم سلطان بازار موبایل را پیدا کرده است

قیمت ۳۶۰- قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A۱۵، روز شنبه هشتم اردیبهشت دست‌کم شش میلیون تومان رسید ولی در شرایطی ممکن است تا هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش برود.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ سامسونگ زمستان پارسال از دو گوشی جدید گلکسی A۱۵ و A۱۵ نسخه سازگار با نسل پنج رونمایی کرد. مدل پایه، انتخابی مناسب برای کاربرانی است که دنبال گوشی مقرون به‌صرفه با نیازهای اولیه هستند و حداقل سه‌ماه می‌شود که سروکله‌اش در بازار ایران آفتابی شده است. در این بررسی، به جزییات قیمت، مشخصات فنی و نظرات کاربران درباره گوشی سامسونگ گلکسی A۱۵ می‌پردازیم.

قیمت گلکسی A۱۵ در ایران

قیمت گلکسی A15 در زمان عرضه حدود 200 یورو تعیین شد؛ این عدد با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که گوشی ارائه می‌کند، در بازارهای مختلف دنیا «مناسب» تلقی می‌شود. قیمت گلکسی A15 نسخه 128 گیگ در ایران حدود شش میلیون تومان است. با توجه به نوسانات بازار و همچنین تنوع مدل‌ها و حافظه‌های داخلی، ممکن است در برخی از فروشگاه‌ها، قیمت A15 بالاتر از شش میلیون تومان باشد.

قیمت گلکسی A15 با حافظه موقت هشت گیگابایت حدود هفت میلیون تومان است و گلکسی A15 مجهز به حافظه موقت هشت گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 256 گیگی را نزدیک هشت میلیون و 480 هزار تومان می‌فروشند.

قیمت گلکسی A15 در بعضی فروشگاه‌ها با احتساب آداپتور شارژ که به‌صورت پیش‌فرض در جعبه گوشی موجود نیست اعلام می‌شود. گلکسی A15 با رم چهار گیگ و حافظه‌ ذخیره‌سازی 128 گیگابایت در این صورت به حدود شش میلیون و 300 هزار تومان می‌رسد و برای گلکسی A15 با رم هشت گیگ و 256 گیگابایت حافظه‌ برای ذخیره‌سازی اطلاعات باید نزدیک هشت میلیون و 500 هزار تومان پول بدهید.

عکس فرارو

گلکسی A۱۵ حول‌وحوش شش میلیون فروخته می‌شود

مشخصات فنی گلکسی A۱۵

گلکسی A15 به صفحه‌نمایش 6.5 اینچ از نوع  LCD مجهز است. نمایشگر گلکسی A15 با رزولوشن تمام HD کار می‌کند و چون با کمک تکنولوژی سوپر AMOLED ساخته شده است تراکم پیکسلی 396ppi را ارائه می‌دهد. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه را معادل 84 درصد لحاظ کرده‌اند تا گلکسی A15 ظاهر امروز و مدرنی به‌خود بگیرد.

گلکسی A15 به پردازنده مدیاتک از نوع Heilo G99 مجهز است که با فرکانس پردازش بین دو تا 2.2 گیگاهرتز عمل می‌کنند. پردازنده گرافیکی Mali G57 هر کمکی در توانش باشد دریغ نمی‌کند؛ اما نباید توقع و انتظار زیادی داشت.

گلکسی A15 در مدل پایه به چهار گیگابایت حافظه موقت مجهز است اما می‌توانید بنا بر سلیقه و نیاز خود نسخه مجهز به حافظه موقت شش گیگابایت یا هشت گیگابایت را سفارش دهید. حافظه داخلی که برای ذخیره عکس و فیلم، نصب اپلیکیشن و بازی کاربرد دارد، در مدل‌های ارزان، معادل 128 گیگابایت و در نسخه مجهز به رم هشت گیگابایت، معادل 256 گیگابایت است.

دوربین اصلی گلکسی A15، شامل سه حسگر 50 مگاپیکسل اصلی، پنج مگاپیکسل فوق عریض و دو مگاپیکسل ماکرو است. گلکسی A15 با حسگر هشت مگاپیکسل دوربین جلو عکاسی سلفی می‌کند.

گلکسی A15 به باتری 5000 میلی آمپر ساعت مجهز است و می‌تواند حداکثر توان شارژ خود را هنگام اتصال به آدابتور 25 وات به نمایش بگذارد.

سیستم‌عامل گلکسی A15 به‌شکل پیش‌فرض، اندروید 14 است. گوشی جدید سامسونگ دو سیم‌کارت است و هنوز به جک 3.5 میلی‌متری هدفون وفادار باقی‌مانده. حسگر اثر انگشت کنار دکمه پاور در سمت راست قرار گرفته است.

گلکسی A۱۵ با چه رنگی عرضه شد؟

گوشی گلکسی A15 در سه‌رنگ عرضه شده است. آبی تیره؛ این رنگ محبوب‌ترین رنگ A15 است و ظاهری شیک و کلاسیک به گوشی می‌دهد. رنگ آبی روشن در گلکسی A15 روشن‌تر و شاداب‌تر از آبی تیره است و می‌تواند برای کسانی که دنبال ظاهری جسورانه‌تر هستند، مناسب باشد.

گلکسی A15 با رنگ مشکی، ظاهری ساده و مینیمال دارد و برای کسانی که دنبال گوشی موبایل با رنگ خنثی هستند، مناسب است. رنگ زرد گلکسی A15 برای افرادی که دنبال ظاهری شاداب، جسورانه و سرزنده هستند مناسب خواهد بود. رنگ زرد نماد و نشانه شادی و خوش‌بینی، خلاقیت و انرژی است؛ اما خیلی هم بدون عیب‌وایراد نیست.

گلکسی A15 با رنگ زرد، می‌تواند در برخی شرایط، غیررسمی به نظر برسد. اگر دنبال گوشی برای استفاده در محیط‌های کاری یا رسمی هستید، رنگ‌های خنثی مانند مشکی مناسب‌تر است. رنگ زرد می‌تواند در نور شدید، کمی خیره‌کننده باشد. درست مثل‌اینکه تابلو بزرگی به دست گرفته‌اید برای جلب‌توجه دزدها و موبایل‌قاپ‌ها!

آیفونگلکسی A۱۵ از نظر پردازنده و دوربین گزینه بهتری نسبت به نسل قبلی خودش محسوب می‌شود

 گلکسی A۱۵ از منظر کاربران

گلکسی A15 بیشترین میزان رضایت کاربران را در بخش باتری، نمایشگر بزرگ و قیمت جلب می‌کند. قیمت گلکسی A15 در بیشتر نقاط دنیا یک عدد رقابتی است و در ایران نیز باتوجه‌به امکانات و قابلیت‌ها مناسب ارزیابی می‌شود.

گلکسی A15 بدون عیب‌وایراد نیست. ایراداتی که کاربران درباره گلکسی A15 گزارش کرده‌اند بیشتر به عملکرد نه‌چندان قدرتمند پردازنده و کیفیت متوسط دوربین در نور کم مربوط می‌شود.

دوربین گلکسی A15 گاهی توی ذوق می‌زند؛ در محیط‌ کم‌نور، عکس‌های گرفته شده با A15 به طور قابل‌توجهی نویز دارند و جزئیات تصویر به‌وضوح قابل‌مشاهده نیست. همچنین در نور کم، تصاویر گرفته شده با A15 ممکن است رنگ‌های غیرطبیعی و مایل به زرد یا نارنجی داشته باشند. فوکوس خودکار دوربین گلکسی A15 ممکن است به‌کندی عمل کند و عکس‌ها تار شوند.

کاربران از محدوده دینامیکی کم در دوربین گلکسی A15 گلایه دارند؛ به این معنی که دوربین در ثبت جزئیات در قسمت‌های روشن و تاریک صحنه مشکل دارد و ممکن است قسمت‌های روشن تصویر بیش از حد نوردهی شده ولی قسمت‌های تاریک بیش از حد تاریک به نظر برسند.

دوربین گلکسی A15 در نور کافی عملکرد قابل‌قبولی دارد و در بیشتر مواقع می‌توان عکس‌های با کیفیتی با آن ثبت کرد. بااین‌حال اگر کیفیت دوربین برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، توصیه شده گوشی‌های دیگری در بازه قیمت بالاتر را امتحان کنید.

گلکسی A15 نسخه سازگار با 4G حدود 200 گرم وزن دارد که حتی برای موبایلی با نمایشگر 6.5 اینچ سنگین است. کاربرانی با دست‌های کوچک و ظریف می‌توانند بابت وزن و ابعاد بزرگ، از گلکسی A15 دلچرکین باشند. اولین کلمه توصیفی برای اشاره به ابعاد گلکسی A15، «ضخیم» است.

گلکسی A۱۵ ارزش خرید دارد؟

گلکسی A15 با ارائه امکانات زیاد مانند باتری قدرتمند، نمایشگر بزرگ و قیمت مناسب، انتخابی ایده‌آل برای کاربران سطح پایه و کسانی که دنبال یک گوشی مقرون‌به‌صرفه برای کارهای روزمره هستند، محسوب می‌شود. پشتیبانی از دوسیم‌کارت قابلیت مهم دیگر گلکسی A15 است.

گلکسی A15 در مقابل  بابت عملکرد نه‌چندان قدرتمند پردازنده، کیفیت متوسط دوربین در نور کم، طراحی قدیمی حسگر اثر انگشت و نبود قابلیت‌های بیومتریک، سزاوار سرزنش است. اگر دنبال یک گوشی هوشمند با قیمت مناسب برای انجام کارهای روزمره هستید، گلکسی A15 می‌تواند گزینه مناسبی باشد. بااین‌حال، اگر دنبال عملکرد قدرتمند دوربین یا پردازنده هستید، اول سراغ مدل‌های گران‌تر سامسونگ مثل A25 بروید یا به گوشی‌های تولید شده توسط سایر برندها نگاهی بیندازید.

ارسال نظر

پربیننده ترین