کدخبر : 5034 تاریخ انتشار :
A

قیمت گوشت گوسفندی امروز؛ هر کیلو راسته یک میلیون!

قیمت گوشت گوسفندی امروز؛ هر کیلو راسته یک میلیون!

راسته گوسفندی که نسبت به سردست و گردن قیمت بیشتری دارد، در سطح خرده‌فروشی‌های شهری مثل تهران تا کیلویی یک میلیون فروخته می‌شود

قیمت ۳۶۰- قیمت گوشت گوسفندی براساس جدیدترین آمارهای رسمی کیلویی ۵۹۲ هزار و ۱۷۶ تومان به ثبت رسیده است.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ مرکز آمار ایران این عدد را به عنوان متوسط قیمت گوشت گوسفندی در فروردین امسال اعلام کرده و در همین گزارش کف و سقف قیمت گوشت گوسفندی در مناطق شهری کشور به ترتیب کیلویی 481 و 677 هزار تومان محاسبه شده است.

قیمت اعلام شده از سوی مرکز آمار فقط برآیند و متوسطی از ارقام موجود در بازار است و همین عدد کیلویی 592 هزار تومان، به معنی رشد تقریبا 60 درصدی نسبت به فروردین پارسال است.

 قیمت گوشت گوسفندی فروردین پارسال به طور متوسط کیلویی 370 هزار تومان تخمین زده می‌شد و به زبان ساده ظرف یک سال 222 هزار تومان به قیمت گوشت گوسفندی اضافه شده است.  

قیمت گوشت گوسفندی طبق محاسبات مرکز آمار ایران، به شکل متوسط کیلویی 45 هزار تومان بیشتر از گوشت گوساله فروخته شده است و در فرودین امسال هم نسبت به اسفند پارسال حدود 5.5 درصد رشد داشته است.

قیمت گوشت گوسفندی الان که به نیمه اردیبهشت رسیدیم در بازار به شکلی است که هر کیلو گردن گوسفندی را تا کیلویی 550 هزار تومان قیمت گذاشته‌اند. قیمت سردست گوسفندی تا کیلویی 560 هزار تومان تعیین می‌شود و عدد کیلویی 570 هزار تومان را روبروی عبارت قیمت هر کیلو شقه گوسفندی در تابلو قصابی‌ها می‌بینیم.

قیمت گوشت خورشتی گوسفندی به ازای هر کیلو تا یک میلیون بالا رفته و هر کیلو ماهیچه و راسته مغز گوسفندی به ترتیب کیلویی 960 و یک میلیون و 30 هزار تومان به‌فروش می‌رسند. قیمت گوشت گوسفندی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت گوشت گوسفندی در بازار چقدر است؟

انواع گوشت گوسفندی

قیمت

گردن گوسفندی

کیلویی ۵۵۰ هزار تومان

سردست گوسفندی

کیلویی ۵۶۰ هزار تومان

شقه گوسفندی

کیلویی ۵۷۰ هزار تومان

خورشتی گوسفندی

نیم‌کیلو ۵۰۰ هزار تومان

ماهیچه گوسفندی

کیلویی ۹۶۰ هزار تومان

راسته مغز گوسفندی

کیلویی یک میلیون و ۳۰ هزار تومان

ارسال نظر

پربیننده ترین