کدخبر : 4782 تاریخ انتشار :
A

چهار نکته واجب و ضروری از سهمیه یورو دولتی حجاج

چهار نکته واجب و ضروری از سهمیه یورو دولتی حجاج

سهمیه ارز حجاج در سال جاری تفاوتی با سال قبل ندارد و به هر متقاضی 500 یورو دولتی فروخته می‌شود

قیمت ۳۶۰- سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ مشخص شد و حالا می‌دانیم میزان یورویی که امسال به زائران خانه خدا تعلق می‌گیرد، معادل ارز اختصاص یافته به مسافران ترکیه، ارمنستان و بقیه کشورهای خارجی است. 

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ سهمیه ارز مسافران حج 1403 معادل 500 یورو دولتی تعیین شده است. خرید سهمیه ارز مسافران حج به این ترتیب به خاطر تفاوت فعلی نرخ ارز آزاد و دولتی، تقریبا 10 میلیون به نفع حجاج تمام می‌شود و احتمالا مثل روال سال‌ قبل، سهمیه ارزی حجاج پای پرواز به دست آنها می‌رسد.

سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ چقدر است؟

سهمیه ارز مسافران حج امسال تفاوتی با سال قبل ندارد و به هر زائری که قصد عزیمت به خانه خدا را داشته باشد، 500 یورو دولتی با نرخ مرکز مبادله ارز و طلا ایران تعلق می‌گیرد.

سهمیه ارز مسافران حج 1403 به این ترتیب فرقی با سال گذشته ندارد و حجاجی که امسال از کشورمان راهی عربستان می‌شوند، مثل سال قبل امکان دریافت 500 یورو دولتی را خواهند داشت.

سهمیه ارز مسافران حج بیشتر از بقیه است؟

سهمیه ارز مسافران حج 1403 با سهمیه ارز مسافرتی متقاضیانی که راهی ترکیه، ارمنستان و بقیه کشورها می‌شوند، تفاوتی ندارد.

سهمیه ارز مسافرتی که همزمان با اولین روزهای سال جدید جاروجنجال زیادی به راه انداخت، با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، از هزار به 500 یورو تقلیل پیدا کرد و حالا حجاجی که امسال به خانه خدا مشرف می‌شوند، از سهمیه یکسانی با بقیه مسافران کشورهای خارجی برخوردار خواهند بود.

حجسهمیه ارز مسافران حج با نرخ مرکز مبادله ارز و طلا ایران حساب می‌شود

خرید سهمیه ارز مسافران حج به صرفه است؟  

سهمیه ارز مسافران حج با نرخ مرکز مبادله ارز و طلا ایران حساب می‌شود و طبیعتا نسبت به بازار آزاد هزینه کمتری برای حجاج خواهد داشت.

قیمت یورو دولتی که به شکل روزانه از سوی مرکز مبادله ارز و طلا ایران اعلام می‌شود، در حال حاضر چیزی نزدیک 47 هزار و 420 تومان است؛ تقریبا 30 درصد زیر نرخ یورو آزاد.

سهمیه ارز مسافرتی با احتساب سقف 500 یورویی، به این ترتیب حدود 10 میلیون تومان کمتر از بازار آزاد برای حجاج هزینه تراشی می‌کند. فراموش نکنید قیمت یورو آزاد همزمان با تعیین‌تکلیف سهمیه ارز مسافران حج 1403، کمی بیش از 65 هزار تومان به ثبت رسید و ضرب این عدد در 500، ما را با رقمی نزدیک 33 میلیون روبرو می‌کند. نکته مهم در موضوع شرایط دریافت سهمیه ارز مسافران حج این است که این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سهمیه ارز مسافران حج کجا تحویل داده می‌شود؟

شرایط دریافت سهمیه ارز مسافران حج 1403 هنوز به شکل رسمی اعلام نشده و آنطور که معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج در نشست خبری مطرح کرده، یورو دولتی حجاج از شعب بانک‌های کشور پرداخت می‌شود.

سهمیه ارز مسافران حج با این حال به خاطر سخت‌گیری‌های بانک مرکزی، سال گذشته پای پرواز و بعد طی کردن همه مراحل مرسوم به متقاضیان تحویل داده شد و بعید نیست همین روند در سال جدید ادامه داشته باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین