کدخبر : 4961 تاریخ انتشار :
A

خنجر بیت‌کوین به ایرانی‌ها!

خنجر بیت‌کوین به ایرانی‌ها!

قرائن و شواهد نشان می‌دهد، این روزها نباید سربه‌سر تریدر‌های ایرانی بازار ارز دیجیتال گذاشت

قیمت ۳۶۰- قیمت دلاری بیت‌کوین از یک هفته قبل به این طرف حدود هفت درصد آب رفته اما تریدرهای ایرانی بازار ارز دیجیتال متحمل ضرر بیشتری شدند.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ سقوط بیت‌کوین در روزهای گذشته با عقب‌نشینی‌های پی‌در‌پی و امیدوارکننده دلار آزاد در بازار ارز همراه بوده و همین اتفاق تاثیرش را در کیف پول سرمایه‌گذاران ایرانی کریپتو نشان می‌دهد.

بیت‌کوین به‌عنوان سردمدار بازار ارز دیجیتال در این مدت از نیمه کانال 64 هزار دلار تا پشت سنگر 60 هزار دلار عقب رفته و به این ترتیب شاهد بازدهی منفی هفت درصدی هستیم.

بیت‌کوینِ 64 هزار دلاری، با نرخ هفته گذشته دلار آزاد بیش از چهار میلیارد و 91 میلیون ارزش داشت؛ الان اما قیمت بیت‌کوین به تومان، به کمتر از سه میلیارد و 630 میلیون سقوط کرده است. به همین دلیل سرمایه‌گذاران ایرانی بازار ارز دیجیتال متحمل ضرر 11 درصدی از بیت‌کوین شدند.

بیت‌کوین حالا نسبت به قله تاریخی خودش که اواخر اسفند پارسال موفق به فتح آن شد، حدود 19 درصد پایین‌تر ایستاده اما نسبت به ابتدای سال 2024 شاهد بازدهی مثبت 40 درصدی هستیم.

قیمت بیت‌کوین درحالی همچنان کمتر از 60 هزار دلار است، که اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز مهم دنیا، دو هزار و 980 دلار (کمی بیش از 183 میلیون) معامله می‌شود. تتر مهمترین استیبل‌کوین دنیاست و با قیمتی معادل یک دلار خریدوفروش می‌شود. بایننس‌کوین که از حیث تسلط به بازار، صاحب رتبه سوم است، 562.2 دلار یعنی 34 میلیون و 500 هزا تومان ارزش دارد و خرید سولانا حدود 138 دلار یا به‌عبارتی هشت میلیون و 460 هزار تومان آب می‌خورد.

بیت‌کوین درحالی در یک هفته اخیر بازدهی منفی هفت درصدی از خودش به‌جا گذاشته، که در همین مدت دوج‌کوین با ثبت بازدهی منفی 12 درصد، بدترین عملکرد را بین 10 رمزارز برتر بازار داشته است. جالب اینکه بازدهی منفی دو درصدی ریپل، بهترین عملکرد را بین سرشناس‌‌ترین رمزارزها به ثبت رسانده است.

ارزش بازار ارز دیجیتال همزمان با اواسط اسفند امسال حدود 2.2 تریلیون دلار تخمین زده می‌شود که نسبت به بهترین روز های بازار ارز دیجیتال یعنی اسفند پارسال، متوجه ریزش 20 درصدی این عدد می‌شویم.

بازدهی هفتگی انواع ارز دیجیتال سرشناس

انواع ارز دیجیتال سرشناس

بازدهی هفتگی

بیت‌کوین

منفی هفت درصد

اتریوم

منفی پنج درصد

بایننس‌کوین

منفی هشت درصد

سولانا

منفی هفت درصد

ریپل

منفی دو درصد

دوج‌کوین

منفی ۱۲ درصد

تون‌کوین

منفی شش درصد

کاردانو

منفی چهار درصد

 

 

ارسال نظر

  • unknown

    واقعا ضرر کردن

پربیننده ترین